Tuesday, April 25, 2006

רגש שכלתני

אורסון ווילס, הוקלט פעם באומרו: "אנו לא יכולים להעביר רגשות שאנו חווים לזולת! אנו יכולים לנסות להביע באמצעות הגוף שלנו תנועות או הבעות שהם
שפה להעברת מושגי הרגשות, או יותר מדוייק יהיה לומר - מחשבות המתארות את הרגש, שהן אינן הרגש עצמו. יש ואנו מתמכרים לאותם שחקנים בקולנוע ובתיאטרון,יש ואנו לומדים מהם להביע מחשבה של הבעת רגש, ככל שאנו משתמשים יותר ויותר בעולם המחשבות המביעות את מושגי הרגשות
אנו מתרחקים יותר ויותר מהאמת של הרגשות עצמם

אני עצמי קורא למחשבה המביעה מושג של הרגשה מסוימת - רגש שכלתני
ואני מודע כאדם החי בתהומות, כי ישנם רגשות רבים שאין להם שפה ואינם ניתנים כיום לידי ביטוי אף על פי כן אני מאמין שבמסגרת האנושות לברוא לכל דבר בעולם שם ומושג אנו לאט לאט רוכשים מתת ההכרה שלנו צורות חדשות המביעות רגשות שישבו בליבנו שנים רבות, עד אשר אלו מתפרצים החוצה כמחשבה - כרגש השכלתני, אני לכשעצמי מכור לחלוטין לרגש השכלתני, קרי, אני עוסק בתורת הכתיבה, אשר עשויה מסימנים שהם שפה - אשר מנסה להפוך רגשות למילים
אך המילים מלבד היותם מכתמים שחורים על ניירות לבנים אין בהם דבר ריגשי
המילה - "אהבה", האם אותו עלם שלא ידע את כוח התשוקה והבערה למושא אהבתו, יבין את הרגש הצפון במילה אהבה
עוד חיים (נח נחמ) נחמן ביאליק אשר התבוננתי בשתי עיניו הכחולות כים הצפוני
ביושבי כתלמיד בכיתה א' - שואל: מה זו אהבה
המילים הן גוויות מתות עם סטיגמה של קלישאות
המקלדת היא בית קברות שבכישוף המחשב יולדת צורות שחיות לרגע כהברקה
והקרבה אליהן מתחילה להריח את הריח המתוק מידי של פגרים
אני שב ואומר
המילים
הן גוויות מתות
שאנו לא מסוגלים לקבור
המילים הן תמצית הרעיון של נקרופיליה
גם כשהן מתות מזמן
אנחנו לא רק שלא קוברים אותן
אנו גוררים אותן לכל מקום כגרירת גוויות
ואנו מברכים ומנשקים את היכולת להשתמש בהן
ברגש השכלתני
כמקשים של מקלדת כמו מוקשים
והמקלדת שנראית כבית קברות לכל האותיות והסימנים יולדת
פגים מתים
שפג התוקף שלהן
והאנרגייה הגלומה באותיות
היא כבר מזמן חור שחור
שבולע את ההכרה של בולעי הספרים

0 Comments:

Post a Comment

<< Home