Monday, May 08, 2006

דויד והיהודי המתבולל


דויד והיהודי המתבולל
עבודה זו היא עיבוד מחשב העשוי משלושה צילומים שונים
צילום אחד (המרכזי) הינו דיוקן עצמי עם צלב, על רקע פסל דויד
צילמה צלמת שהנחתי וביימתי אותה לצלם אותי
לאחר שהצילום פותח
צילמתי אותו בעצמי
בפילים רגיש לאור נר
והוספתי על גבי הצילום אבן מיוחדת במינה
הנקראת "אבטיח אליהו" שמקורה קוורץ

שאלת הזהות היהודית שלי או הישראלית שלי
תמיד ולעולם תטריד אותי
כמי שרואה בעם היהודי
עם
שגרם להתפתחות העולם בצורה הרבה והמשפיעה ביותר
ויחד עם זה הביא את כל הרע שיש בעולם הזה

שני הפסלים המוארים באור נר בשני צידי הציור
הם צילומים בפילים רגיש
האלמנט שצילמתי הוא אחד הפסלים הבודדים שפיסלתי
והוא בא מצד אחד להראות כמה שונות
יכולות להיות אותן פנים
של אותה דמות מזויות תאורה שונות
או זוויות התבוננות אחרות
יחד עם זה זו מעין השוואה בלתי אפשרית
עם פסל דויד של מיכאל אנג'לו
הפנים הצבועות שלי
עונד הצלב
סמל היסורים - גם עם יסורים יש לי סיפור לא גמור
הן כהתרסה על הצביעות של החברה
בעיברית המילה צבוע פירושה צבוע בצבע וגם בעל החיים צבוע
ובנוסף פירושה
HIPOCRITE
שלל התכנים הללו
מהווים עבורי קומפוזיציה ויזואלית אפשרית
ובכך אולי אני יוצר פרדוכס או אשליה
שהכל אפשרי ודבר לא אפשרי

0 Comments:

Post a Comment

<< Home