Tuesday, April 25, 2006

כתום


כתום
במהלך שנות יצירתי, לפתע עלה הרעיון לעשות תערוכה, שהנושא הכללי שלה הוא כתום
אני בדרך כלל לא יוצר עבודות שמיועדות לתערוכות עתידיות, על כן חיפשתי בסטודיו שלי, עבודות שבאופן מסויים, יש להן קשר או זיקה לכתום
המילה "כתום" מורכבת ביותר, יש בה את המילה -מות, ויש בה את המילה -תום
אני חושב שכל צדיק אמיתי היה רוצה למות תם וזך
ללא תחבולות אינטריגות קונספירציות ושימוש במרפקים להשגת מטרות ויכולות הישרדות בג'ונגל החיים שהעולם החומרני מספק לנו כיום. אבל הצבע הכתום מה טמון בו
גולשיי סקי יודעים שבמורדות ההרים ישנם עמודים בצבע כתום
שהוא הצבע הכי בולט בתנאים של גלישה – ועמודים אלו הם
עמודי אזהרה מפני כניסה לאיזורי שלג לא בטוח ומסוכן

אז כתום הוא צבע אזהרה

לעומת זאת עטיפות של רוב דברי המזון, אם על גבי העטיפה
ואם בפרסומות – מופיעים אף הם ברוב המקרים בצבעים חמים
וברובם גוונים כתומים

אז כתום מגרה את בלוטות הרוק והרעב

לבסוף גיליתי שהרבה עבודות שלי נעשו בשימוש בגוונים כתומים
זה היה תת הכרתי לחלוטין, ולא מתוך בחירה
בסופו של דבר אני חושב שציור יפה, מעניין, מיוחד,יכול לתת למישהו את התחושה של הטעימה הראשונה של פיצה כתומה משובחת. ואת אותו הטעם מאותה חנות פיצה הוא יכול
לאכול פעמיים בשבוע, כמו לקנות ציור ומידי מספר ימים להביט
ולהתענג – אגב התענוג שבהתבוננות בציור לעומק, יכולה להיות
מסוכנת אף היא, כמיטב ידיעתי וניסיוני ניתן לצלול אל תוך ציורים ולאבד לרגע את הקשר למציאות. אז הכתום שלי - מזהיר

0 Comments:

Post a Comment

<< Home