Monday, May 08, 2006

זוג במוזיאון


זוג במוזיאון
עבודה זו נעשתה על פי
צילום שצילמתי בקפיטריה של מוזיאון בפירנצה
את הצילום עיבדתי בפילטר
הנותן תחושה של ציור בשפכטלים
על הרקע גיליתי דמויות שנוצרו מהגוונים החומים של הקיר
זהו ציור אחד מתוך סידרה של חמישה ציורים
שמקורם אותו הצילום
כשבכל ציור
הוספתי יותר ויותר את הפילטר

ככל שהפילטר פעל בעוצמה רבה יותר
כך ניגלו לי
דמויות נוספות, אותן אני תחמתי בקונטורים
הסידרה הזו ניראית לי
כמו חלום שהולך ומתפתח
ובכל פעם ניגלים לי בו פרטים חדשים

זוג התיירים שצפו עד לפני רגע
בטובות שביצירות האמנות של התרבות המערבית
ניראים לי כאילו תלושים מצד אחד ממציאות חייהם
ומצד שני רבויים בתרבות
שהיא גם התוצר וגם היוצר של המציאות
כבר בצילום הראשוני רותקתי לשתי הדמויות
של בני הזוג הללו
מי הם? מאיפה הם? עד כמה הם מבינים אמנות
האם זהו הטיול הרומנטי שהם איחלו לו כל חייהם
?לאחר שהצליחו לחסוך מעט כסף
משהו כל כך ברור שהם ביחד זה עם זו
ויחד עם זאת כל כך רחוקים
הגבר מתבונן במפה, של המשך הטיול בעיר
הוא המוביל, הוא המצפן הוא המתכנן הצופה קדימה
והאישה בבגדי אביב פירחוניים
מביטה על הנעשה כאן ועכשיו
ואולי עושה פוזה למצלמה
מבשמת בנשיותה הבוגרת את הקפיטריה העלובה

0 Comments:

Post a Comment

<< Home