Saturday, September 16, 2006

נפתח קורס לתיאטרון על הדשא הגדול מול חדר האוכל של קיבוץ חוף מבטחים


הייתי מאוהב
אפשר לומר שמי שלא היה מאוהב בחייו
לעולם לא יידע איזה רגשות שוטפים את דעתו

זכותי הייתה לקבל את הרגש הזה שנקרא מאוהבות
הייתי מאוהב באופן רציני בין בית ספר תיכון לצבא
וזה נמשך לאורך הצבא

אני לא מכיר אף אחד שהיה מאוהב
אני לא מתכוון לאוהב
אלא מאוהב
זמן כה רב כמוני

הייתי מאוהב שמונה חודשים

האמת שהאהבה הזו החלה ביום הראשון בתיכון
אבל היא הגיע למימוש כמה חודשים לפני הגיוס

סגדתי לבחורה

על יופי כשלה לא כתבו מעולם בשיר

רק חודשיים מאז ההכרות
מצאתי את הדרך הנסתרת
לפתוח מהצד של תחתוניה
פתח מספיק רחב
כדי שאוכל לחדור

וחדרתי
וזה היה אושר

אושר המאוהבות המתממשת

אבל הייתה בעייה
היא מעולם לא הסירה את החולצה שלה

שמונה חודשים
בעודי שוכב איתה
לא ראיתי את שדיה

היום בו נפרדנו
אני בצד אחד של הכביש דרומה לסיני
היא בצד שחוזר לתחנת האוטובוס המרכזית של אילת

היא עלתה על אוטובוס ראשונה
אחרי דקותיים עברה מונית דרומה והמשכתי לסיני

לא יודע למה
אבל כששיחזרתי בראשי את גופה
לא הצלחתי לזכור
ואיני זוכר עד היום
איך נראו השדיים שלה

ביום בו הפסקתי להיות מאוהב
היה היום שבו החלטתי שאני לא מחפש אהבה שגרתית
אלא את התחושה הכמעט מזוכיסטית
שבמאוהבות
ונפרדנו

היא שחקנית תיאטרון מובילה
אני צייר
ואנחנו ידידים עד היום
אבל
איך לעזאזל נראו שדיה
???
לאחרונה היא סיפרה לי
שביום הראשון בתיכון
כפי שאני ראיתי אותה
ותאהבתי
היא עצמה באותו היום
התאהבה בי

אני בדרכי
היא בדרכה
סמים
זיונים
רוק'נול
ויצרת אמנות

רק משום שהיא הייתה מצטטת לי בטון הכי כנה שאפשר
שלא יכולתי להבחין
מתי זו היא
ומתי זה טכסט ממחזה

הלכתי בעצמי ללמוד את עולמה
את עולם התיאטרון

לזכותה אזכור
שהידע הרחב שלי
על פילוסופייה
קומדיות
טרגדיות

ומחזות כמו
אדיפוס המלך

אייסכילוס
האנטיגוניזם של אנטיגונה
שאגב פיתחתי מחשבה שאנטיגונה
שאהבה את שני אחייה המתים
רצתה במותה עצמה
וזו הסיבה שהיא הניע מהלכים
עד גזר דינה למוות
זה היה האנטיגוניזם שלה
במקום להתאבד
לההרג

אוריפידס
עם מדיאה רוצחת ילדיה
בהתקלות עם אייגאוס
"שלום גם לך אייגאוס בן פנדיון החכם"

אגממנון

המיטב של צ'כוב
רובה תלוי במערכה ראשונה יורה במערכה האחרונה

העומק של בקט
אני עדיין מחכה לגודו שיופיע אליי בצורה של איש יחסי ציבור, משווק, ומוכר ציורים שלי

הגאונות של שייקספיר

עם הלילה השתיים עשר

מקבת

המלט
הביטי בתמונות
בזו וגם בזו
בן צלם שני אחים חרוט ביד אומן
הביטי בדמותו של זה
קבוצות של אפיריון
מצחו של יופיטר
מבט עיניו אומר ממשל ופחד
קומת מרקורי לו
שליחם של האלים כהר נושק שמיים
צירוף הוא של סגולות
שכל אחת מהן
לעשותו ביקום
מופת של בן אנוש
היה זה בעלך
זה בעלך עכשיו
הוא כגבעול שדוף שדף את הבריא
האם הינך פרה עיוורת
עד מתי תמשיכי כך להתבוסס בבוץ
שכן שכל לך
שאם לא כן
חסרת כל רגש
האם הינך פרה עיוורת

שיבחו את אוצר המילים שלי
ושיבחו את ידיעותיי
ושיבחו את דרכי ביטוי שלי

עד לעת צאת ספר שירה פרי עטי

אני מודה לשחקנית הזו שחלפה בחיי
תודה גדולה
ותודה יותר גדולה שאיפשרה לי להיות פרק מחייה
והצליחה בדרכיה הנסתרות
לא לתת לי ליפול לרגשות של אהבה
אלא
מאוהבות
.
תקוותי לה שתעשה עוד הרבה תפקידים
ושתמצה את החיים
עד תום
.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home