Tuesday, May 09, 2006

ככה אני מזהה אותך האמא הכי יפה





אמא, את נותנת מידיעותיך כל שניתן והגיוני לקלוט
את צלולה במחשבתך, את יודעת לביים ולדייק
לנתח את הדמויות, לתת עומק לדמות על מונולוג במחזה, וצעד קטן לשחקן, להבין אותך ואת הטכסט מלא עניין
בין אם זה איש או עלמה, בין אם ילד וזקנה המעוניינים להגיע ללמוד משחק ולחדד אסוציאציות, או להשתתף במעגל פסיבים או אקטיבים, לקלוט סאב-טכסט או תת-טכסט, להגיע לקליימקס באימפרוביזציות

יש בך סימפטיה ואת מניבה ומקרינה
אמפטיה
ותמיד יש לך כוח להמשיך לתת, לתת,לתת, זהו יעודך
נותנת אותה כל קילו- אהבה
כשאת המפוגגת מתחים ופחדים בילדים
באוסף של בדיחות
צולפת וקולעת לקול הצחוק הגואה, של זאטוטים

השיחות הפתוחות והאינסופיות שלנו על כל נושא מזדמן
כי איתך תמיד נושא מזדמן, מהתפוצצות אסוציאציה
לאלף אסוציאציות
ולצעוד לפרום אותן
אחת אחת
מה נבע ממה
ולהצליח להגיע לאסוציאצייה הראשונה

היכולת שלך לעשות ג'אגלינג עם חמש ביצים
ועדיין להיות בקומוניקציה
תוך כדי בישול
תוך כדי שיחת טלפון
תוך כדי הקשבה לי ולרדיו
ותוך כדי צפייה בטלוויזיה
איזו גאונות של קואורדינצייה
איך את עושה את כל זה אמא
אמא הכי טובה לי
הכי טובה
איך בנית חייך כתמצית תכלית טלית כל בית, בנית בית שהוא סמל
סמל בית, לכל בית השואף להיות שם דבר
כי את מצליחה, בצינעה
לשנות חיי בני אדם
שחשבו שהם כל כך שונים
ואין ניתן לשנות אותם ואת דפוס התנהגותם
לקבל את העולם באהבה, מתוך הבנה ונתינה

הגאווה שהאישה, היפה, והחכמה, והאוהבת, מסתובבת איתי, בחיבוק בכל פינה, בכל שביל, בכל צומת, בכל כביש, בכל עלייה, ובכל מסלול מלכים, בוואדיות ובגבעות בשפלה ועל החוף
במושבים נידחים, שיכולים להיות באוזבקיסטן, ובמחוזות אנגליה סקוטלנד אגם לוך נס , או יישוב הסקי בטין לליק באלפים הקפואים המתמוססים מן הסתם, מהתחממות העולם
בידיעה שאת יפה, אך יש בך שכל
ויודעת את שהחשוב מכל הוא אופי! ולא הבל
ואופייך כסוסה אצילה
אופייך של אישה בת אלפיים שנה
עדיין עם קוקו ויחפה מהלכת בחוץ כמו בקיבוץ
אופייך שלא נוטש את פצועי אהבתך, בכל מקום שבו תלכי
כי לא ניתן שלא ליפול בקיסמך
קסמך שבנגיעה רכה וטון לוחש
מחלימה חולים
נותנת אומץ לפחדנים
מאתגרת להתמודד עם החיים
פוקחת עיניי עיוורים
מהלכת את הנכים

יש ביננו,כל מה שבין אם לבן
ויש ביננו שבין עמית לידידה, כמו חבר וחברה ותמיד יהיה ותמיד היה

אני אוהב אותך
נדהם מאישיותך
מתפלא מיופייך
נפעם מתיחכומך
נגנב מהשטף והאסוציאציות והספונטאניות
שלך
אמא יחידה שלי

אוהב אותך בכל כולי, בכל נפשי, בכל גידי ובכל נימיי
אוהב אותך בכל כולי, בשאיפותי ונשיפותי, ונשימותיי
בדמי ובליבי , בשכלי וגם בתוך המקום המודע להבלי ולטיפשוטי

את עוף החול
הקמה משינה
עד קץ כל הקיצים
עד גוף יהפוך לתענוגות מזון
של אמא אדמה
ואלהים
האותיות מגבילות
השנים חולפות
וכשמביטים יום יום
לא חשים בשינויים
מזהה אותך אמא
כמו רק אתמול
ישבנו על החוף בסיני
חול מים אלמוגים וצדפים
ואנחנו חולמים
ושמש יוקדת

ושנינו שרים יחד במכונית
ומחייכים

שיר של ק. פוסטל

זה עוד לא התחיל
זה עוד לא הסתיים
זה עוד לא היה
זה חלף בשנייה


זה עוד לא התחיל
זה עוד לא הסתיים
זה עוד לא היה
זה חלף בשנייה


זה עוד לא התחיל
זה עוד לא הסתיים
זה עוד לא היה
זה חלף בשנייה

וזו האהבה
ובצילום הזה שלך
בין כל השנים
כל השינויים
ככה
ככה את הכי יפה
ככה את הכי יפה
ככה אני מזהה אותך
במבט הזה
בטוב הלב המנצנץ ממנו
ממך
זהו המבט
שמזהה לי
שאני הוא בנך
זהו המבט והיופי שאני מזהה
אמא
זה המבט
זוהי אמא
כן
זו
אמא

וכולי גאווה
להיות בן של אמא
ולאן שלא תלכי
את המבט הזה אדע לעולמים
זהו המבט
והניבט מהמבט
זו את
אמא
אמא
אמא
שאין מה להגיד או ללחוש
חוץ מכך
שכך
את הכי יפה
ככה את הכי
אמא

את הצילום שלך הוספתי בלי לשאול לרשותך
כי רציתי לחלוק עם כל העולם
את יופייך ואופייך המשתקף לי ביופיך
ושכולם יידעו
זו האישה שבצילום
היא אמא
שהיא האמא הכי יפה והכי טובה
ושהיא האמא שלי
ואני חש גאווה

ואני יודע ומכיר אותך
את אישה צנועה
את נחבאת אל הכלים
את מחפשת את הזכות
לחוש בפרטיות
והתמונה שלך הזו
חושפת מי את
בכל רחביי האינטרנט
וגם אם תכעסי
או תחושי שפגעתי בפרטיותך
לא יכולתי להמנע
מלהכניס לבלוג תמונה
שלך
כי זו התמונה
שכבר כתבתי
בה
את
מזוהה
בעיניי
כאמא אחת ויחידה
הכי יפה
וחבל לעולם וליקום לפספס
את הזכות
לראותך
כי כמו כוכב שביט
את מפציעה אל העולם
כמו פרח עדין ומסויים
שפורח
או חולף
בעולמנו זה
פעם באלפיים שנה ואולי קצת יותר מזה
אז עם כל הצניעות שלך
התמונה שלך כאן
כי אני הוא בנך
שלא יכול שלא לחלוק עם העולם
את השתאותי מרוב יופייך וקסמך
אני גאה בך
ואני לא צנוע
אני יהיר
ולא תמיד זהיר
ומתגאה
בשחצנות פרופר
שזוהי את
יפת מבט
אמא שיש רק אחת

0 Comments:

Post a Comment

<< Home