Monday, May 08, 2006

המיתולוגית


שנים על שנים
כמו שיניים כואבות
עבים בשמיים
ואין מים
שנים על גבי שנים
אני נזכר
שאת זו שאהבתי
אני לה זר
וזר פרחים
שרציתי לקנות לה
באותן השנים
כבר הצהיב ויבש ורקב ללא מים
תפילה קטנה לשמיים
שאזכה למימי תשוקתה
אל פעור רגליה לשוב ולזחול
אלקק שתגנח אביונה ולזרוע בה כחול
שנים על שנים
ואין היא בחיי עוד – גם לא הייתה באמת מעולם
בתוך העולם הפרטי שלי
המסוכן
חיה חיים אחרים
חיה חיים זרים לי – שחקנית תיאטרון
חיה חיים שרציתי לחיות – אך נותרתי אביון
ואל דבש מנעמיה ללקק ולינוק
הו, שדיים קטנות, עופרים
לזו שאהבתי
בת העור והאור הזהוב לגעת לחוש ללוש לאחוז
היא החיה חיים אחרים וזרים
גם זר ריחני של קוצים
לא יסביר לה פנים
של אהבה כה גדולה
שנמשכת שנים
כמו שיניים כואבות
עם סתימות
צלקות על בשרי – קעקועים
כאב של שנים
על הפסד
אשת הנשים
כי לי נועדה אחת ויחידה
כבל עם ועדה לי היא
ולא שמתי עין להשגיח
ואיבדתי אותה לכל מי שהגיח

השכמתי אחר הצהריים
כחול כהה היו שמיים
התאמצתי לזכור
חלום
חלום שהפך שחור
השכמתי קום
אך לא השכמתי להרוג
את שהשכים להורגי
נותרתי בגפי
גופי פצוע מדמם
הנהנתי אל זיו וזהר שפתייך
כן, כן, כן כי כן
על שפתייך בשפתי
אני רוצה לפרוט ולנגן
כי את היחידה
זהר שיערך
זיו עינייך הקורן ומנצנץ
באור כחול כהה
כך כאן בהווה
אך הכל הפך חלום
עשר שנים אחרי הזוגיות
ועדיין רק עלייך אני חולם
הבנתי
היית לי רק חלום תעתועים
היית לי חיה יחידה
בין מאות אלפי מתים
ולא היית אומנם כך בחיי
אני עצמי
לא ידעתי מה הם חיי מה רצונותיי
מה יביא הזמן
או האם המוזה תמשיך
לבוא בלילות לבנים מהחלון
את היית לי במציאות
חמש שנים
שהיו חלום
היית כותבת
אני שלך לנצח נצחים
נצחים שנסתיימו בחלוף חמש שנים
לא היית בעצם מעולם
את דמות של שחקנית בדויה
בתוך חלום מתק שפתייך
שהתנפץ לי בקומי מהמיטה
כמו בועה
כמו בועה ואני בבבואה
ואני נביא המנבא כאן נבואה
עוד אזכה לראות את זהרורי שפתייך
ולשונך תזחל בפי
ולשוני החרוצה
תנסה כמו נחש
בתוך האגדה, לפתות אותך לטעום את פרי האהבה
גם אם תישארי לי
רק חלום מתוק צורב נוקב
שבמציאות
לעולם לא יוכל לשוב
שלעולם שנינו לא נוכל לשוב
וזה כבר לא מאכזב
וככל שאני חי את כל חיי
מיום פרדתנו
אני רואה ומבין את הקושי שלך
להיות איתי
וכמה דברים עשית
בלי לשאול
ועשית והיית למעני
אולי עדיף
הזכרון שלי אותך
בת עשרים ואחת
מלפגוש אותך
זקנה בלה
מתפוררת
ובפודרה מתאפרת מעלימה קווי זיקנה
אם לא נפגש בחיינו שוב
עדיפה לי העובדה
שהייתי לך
הפעם הראשונה
שהיתה הפעם הראשונה האחרונה שלך
מתוקה יפה פייה
אוהב אותך
עד צאת הנשמה
ועל מה שיש לסלוח
תודות לזמן הרודף את זנבו
סלחתי
מאחל רק אושר
ומיצוי הכשרון שלך
שאם היית גבר
הייתי אומר
את כל כך מיקצועית
את פשוט תותח
ואם תסלחי לי על הבוטות
התות שלך
היה התות הכי נכסף
כשהיינו יחד
וכשאני חושב כחול
אני חושב רק על תות אחד
על התות שלך
על הפרח שלך
הסגול ארגמני כחול
שרק בדימיון
ישאיר לי ערגונות
תשוקה
ותאווה
רק אלייך
מאז שהיית ילדה
ועד שסיימת את הצבא
ועד הפעם האחרונה
שלא ידעתי אז
שהיא הראשונה
עבורי להבין
שהסיפור נגמר
וזו לי
בתוך דבשך החם
הפעם האחרונה
תמיד תישארי
יפה
וחכמה
מוכשרת
וטובה
שיודעת להעניק ללא גבול
כוח
וכוח משיכה
ומשגל לוהט
עד אין נשימה
ואם פעם שאלת אותי
למה אני אוהב אותך
ולא הייתה תשובה ברורה או מספקת
ראי את כל השנים שחולפות
ועדיין הערך שלך
המיתולוגית
האהובה
מכל אחת אחרת
ורק איתך
בחלומי
אני רוצה
ביחד
תחת שמיכת הפוך
בליל גשם
ומי מרזבים
לזרום לתוכך
עוד מאה אלף פעמים
רק כך אני יכול
להשלים
את שחסרת לי
לא ליום אחד מתוך ימים רבים
אלא לילות שנמשכו
אלייך
מאז הפרידה
כבר עשר שנים
את לבטח השתנית
זה קורה לאנשים
אנחנו משתנים
ומי שאני זוכר כיום שהיא אותה אחת שזוהי את
לבטח כל משקל עולמך
וקנקנך
כבר לא ממש
תקפים
אך את לי
ולי יש מילה
כאיש מילים
את לי
אשת הנשים
וכן
אולי אני מכור
לכאב נעים
להזכר
שהיית
ושיצאת
מדלת חיי
לעולמים
ועולמות אחרים

מיתולוגית שלי סליחה
לא יכולתי שלא להוסיף תמונה
שכולם יראו
כמה שאת יפה
וכמה כואבת הייתה הפרידה

אם זה למורת רוחך
שוב
סליחה סליחה סליחה

0 Comments:

Post a Comment

<< Home