Monday, June 19, 2006

מחקרים ארכיאולוגים בהווה של קיבוץ חוף מיבטחים





האמת העירומה מאחורי שנת תרפפ"ו

בהווה הנצחי של קיבוץ חוף מיבטחים
בחורה צעירה מבית טוב
מקיבוץ חוף מיבטחים אשר יונה שמה, ומשפחתה מלח הארץ
נסעה ברכבת מי אש
ועברה את שלב ההתבשמות לשלב השיכרות
כיוונה עצמה לבאר ההקאות
שמי ששותה ממנו לעולם לא ישתין לתוכו, לבטח לא יירק לתוכו
בדרכה
האזינה לרדיו לתחנה הכה בון-טונית, 88
לשירים משנות ה-50
קולות רטטו בעוצמה
ומקצב התיפוף של שבע שמיניות הכתיב את השיר
הקצב הזה ייצר ביונה יותר ויותר את הצורך להקיא
משהו בסגנון או בקצב גרם לה לסחרחורת ובחילה

בסיום אחד השירים אמרה השדרנית
"זה היה השיר של אלה פיצ`ג`רלד משנת תרפפ"ו"
מעבר לאי שליטתה של השדרנית בשירים שהיא משדרת
התחילה יונה ללגום מים ממימי מפל הניאגרה
ולפתע חשה שככל שהיא מתרכזת במחשבה ספציפית
כך הבחילה מתעמעמת
כך החלה לתהות בינה לבין עצמה
במקרה באסוציאצייה
שהובילה אותה לחשוב בעניין השנה המוזרה במיוחד שהזכירה השדרנית
שנת תרפפ"ו

תרפפ"ו, תרפפ"ו, תרפפ"ו, תרפפ"ו

אותה שנה מסתורית שנמצאת איפה שהוא
בין
פעם
לבין
פעם ממש מזמן

האם מישהו באמת ישב פעם
וחישב מתי היתה שנת תרפפ"ו
מסופקני
שכן, לולא יונה השיכורה כלוט
לא היו מתגלים הפרטים הבאים
יונה החלה לחפש ולחשב
מתי היתה שנת תרפפ"ו

היום אנחנו בשנת 2006, שנת תשס"ו
בעוד יונה מכניסה את שיערה הארוך לכיור ושוטפת אותו במים לשם ריענון, חשבה
איך הופכים משנה עברית לשנה לועזית
הזכרונות מימי הלימודים הפתיעו את יונה במיידיות בה הם שבו להכרתה
בעודה חצי בהכרה
מחשבים בגימטריה את הערך של השנה העברית ומוסיפים 1240
כל כך פשוט חשבה יונה עם חצי מוחה שנמצא בסף עילפון
יונה מחשבת
תשס"ו=(ת=400)+(ש=300)+(ס=60)+(ו=6)= סה"כ 766

נוסיף 1240 = שנת 2006 לספירה
יפה, מילמלה לעצמה יונה, לפי ההגיון והחישוב היא הגיעה בדיוק לשנה הנוכחית
עכשיו לכיוון תרפפ"ו
דווקא יונה
ישראלית צברית
קיבוצניקית מקיבוץ שהוא הקיבוץ היחיד בארץ שלא נכנס להפרטה
כי מלכתחילה הוא לא רשום בשום דוקומנט ומעולם לא נרשם בטאבו
ברגע קריטי כל כך בחייה
אחרי שנזרקה באלימות על ידי גבר בו הייתה מאוהבת
והלכה לרכב על מרכבת מי האש
גילתה משהו מדהים בכל מידה
גילתה דבר נסתר שיש בו עומק ומשקעים
חשובים יותר מגילוי אמריקה
יונה חישבה
תגלית
המעוררת מתים
תרפפ"ו= (ת=400)+(ר=200)+(פ=80)+(פ=80)+(ו=6)= 766

נוסיף 1240 = שנת 2006 לספירה

אם אתם שמים לב ולא תחת השפעת סמים ללב
ואם אתם מעדיפים צניעות
ולא מפורסמים עושים סמים
שימו לב מה גלתה יונה לתדהמתה
במשך שנים הטעו אותנו. תרפפ"ו זה לא אז
איפה שהוא
בין
פעם
לבין
פעם ממש מזמן

תרפפ"ו זה היום


רק ניני הנינים של זקני צפת
יוכלו לשוב להשתמש בשנה זו כמשהו שבין
פעם
לבין
פעם ממש מזמן

זה כמו הציור של הצעירה והזקנה
זה ציור שניתן להביט בו
ולראות לפתע בחורה צעירה
אבל אם נביט שוב אחרי כמה דקות
נוכל לראות שם דווקא אישה זקנה
למה אני משווה את זה
משום ש
זה מוזר איך בהווה של שנת 2006
מתגלה התגלית שרלוונטית להווה של משך שנת 2006
ששנת תרפפ"ו זו שנת 2006
מענין מה היינו חושבים
אם היינו מגלים את זה לפני שנתיים
האם היינו חושבים שאנו בעצם הולכים אחורה
לכיוון העבר בזמן
שזה מוביל לנקודה הבאה
הסמוכה לכניסה לחדר האוכל של קיבוץ חוף מיבטחים
שם ככל יום הגישו עבניות שרי שהושקו במים מליחים
ופירה שיצא לו שם בכל הארץ כי היה מורכב גם מתפוחי אדמה וגם בטטות
וכמובן סיר גדול מלא בשעועית ברוטב עגבניות חריף
לצד סטייק פילה בחלב אימו

אם חשבנו שבדרך כלל כשאמרו
"אהה בטח זה משנת תרפפו"
התכוונו לשנה שאיש כבר לא זוכר
גם לא זקני צפת
אבל אם נחשוב שוב לרגע על הביטוי
חלומות באספמיה
שגם היה ביטוי מקובל בקרב חברי קיבוץ חוף מיבטחים
משום שבחדר האוכל לארוחת הערב היו מגישים ערב ערב לצד בקבוקי שמפניה
קוויאר, שרימפסים, לובסטרים, וברבוניות
ברוטב לימון מעורב בקינמון ומיץ מאגוזי קוקוס
חברי הקיבוץ נהגו לשבח את האוכל שלהם
באמירה של שאלה רטורית
נו..האם אי פעם חלמתם חלומות באספמיה שתאכלו כל חייכם את האוכל הזה
הכוונה או המשמעות של חלומות באספמיה היא חלומות או מחשבות
על עת שלא התקיימה עדיין
לפני שנה או שנתיים שנת תרפפ"ו הייתה חלומות באספמיה
אך מה זה אומר לגבי התגלית לנוכח העובדה שיונה
הבינה שמצד אחד כל מעשיה בחייה בשנת תרפפ"ו
לא יזכרו לאף אחד בעולם
שהחבר המנייאק שבעט אותה החוצה מביתו באותו בקר
לא יזכור אותה בכלל
או במידה ששנת תרפפ"ו אכן מייצגת את המושג חלומות באספמיה
אז עוד כמה חודשים לא יהיה יותר מקום לחלום על משהו שיתגשם
האם צריך עכשיו כל תושב בחוף מיבטחים להסתגר בביתו ולהתחיל להעלות מישאלות
כי זה הרגע האחרון להשיג את המימוש של חלומותיו
ושוב מפני שזו עדיין גם שנת תרפפ"ו
כל המשאלות והחלומות
גם אם יתגשמו ויתקיימו
ישכחו לעולמי עד
ולא נין לא נין של נין מזקני צפת
יזכור משהו שהתחולל בקיבוץ חוף מיבטחים
ואולי ברוב המקרים "חלומות באספמיה" גם לא יתקיימו
האם שנת 2006 זו השנה של סוף כל הסופים
סוף השמות המופיעים על המסך בקולנוע
משמות השחקנים
ועד לנערת המים
האם זה חזון אחרית הימים
???
האם זה סוף העולם
???
האם זה היה בעצם המסר שכשאומרים
בטח זה משנת תרפפ"ו הכוונה הייתה בעבר עד 2006
ומעבר לה אין כלום
האם הכוונה לומר
אולי עוד נגלה כארכיאולוגים
מתיי קרה משהו שקרה בתרפפ"ו
והכוונה שזה יהיה הרבה אחרי המילניום הנוכחי
בזמנים שאנו לא נהיה כאן להעיד על מה שהיה בזמננו
בזמנים שאנו לא נהיה כאן לראות מה השתנה בגרמי השמיים
על כל פנים
אני חושב שהנוסח שנת תרפפ"ו
זו הדרך לומר חלומות באספמיה
בלי קשר אם זה עבר או עתיד
כי הכל בעצם הוא הווה של יהווה אחד ארוך
ואם תחשבו על היום בו נוצר המפץ הגדול
ועד היום בו נאלץ לצאת מכדור הארץ לחפש מקום אחר לדגור בו
אז
פרק חייו של אדם
הוא גם לא נקודה זעירה של עיפרון מחודד היטב
על מפת הזמן
וקיבוץ חוף מבטחים
גם אם נותר כקיבוץ היחיד שלא עבר את ההפרטה
היה מעין שקר קטן שהיה יותר נוח לספר עליו
מאשר לחיות בו
בזמנים שחלומות באספמיה של ילדים בבית הילדים נשכחים בבקר
ובזמנים ששנת תרפפ"ו ניתקה את מודעות יושבי הארץ
לזכור שהיה פעם קיבוץ בשם חוף מיבטחים
שיום אחד
כל הקיבוץ פשוט נעלם על יושביו
אבל אף אחד בארץ לא יודע אם היה קיבוץ כזה
או אולי לא היה קיבוץ כזה
או האם הייתה זו רק אגדה
או ספר ילדים שאזל מהמדפים
ולא הודפס בשום מהדורה נוספת
ואיש לא חוקר
ואיש לא יודע
היה
או
לא היה

0 Comments:

Post a Comment

<< Home