Saturday, April 29, 2006

דיאלוג מתוך סיפורו של וויל האנטינג

וויל: כן, יצאתי לדייט בשבוע שעבר
סין: איך הלך
וויל: היה טוב
סין: תצא שוב
וויל: לא יודע
סין: למה לא
וויל: לא התקשרתי אליה
סין: אלהים אתה כזה ילדותי לא בוגר
וויל: אני יודע מה אני עושה
סין: כן
וויל: כן, אל תדאג בנוגע אליי. אני יודע מה אני עושה
כן, אבל הבחורה הזו היא כמו, אתה יודע, כל כך יפה
כל כך חכמה,עם המון חוש הומור
היא שונה מרוב הבחורות שהייתי איתן מעולם
סין: אז צלצל אליה כבר,יא רומאו
וויל: למה? כדי להבין שהיא לא כזו חכמה
שהיא מה זה משעממת
אתה יודע, אני מתכוון שהבחורה הזו היא כמו
ברמה הכי גבוהה, היא מה שנקרא קלאסה
שהיא ממש אבל ממש מושלמת, ואני לא רוצה להרוס את זה
סין: אולי אתה שלם, בשלמות שלך, אולי אתה ממש מושלם
אולי אתה לא רוצה להרוס דווקא את זה
אני רואה את זה מהפן הפילוסופי, בגדול
וויל, עובדה שאתה מסוגל ללכת ולעבור ולהבין
את כל חייך, מבלי שלעולם תדע בוודאות
להכיר באמת מישהו כלשהו – באמת
למשל, אישתי נהגה להפליץ כשהייתה במתח ועצבים
היו לה כמה וכמה דרכים של נפלאות יחידות ואינדיוידואליות
אתה יודע מה, היא נהגה להפליץ מתוך שינה
סליחה שאני משתף וחולק איתך את זה
לילה אחד זה היה כל כך חזק
כמו הרעש של מטוס ששובר את מהירות הקול
כל כך חזק שזה העיר את הכלב
ואז היא עצמה התעוררה, ופתאום מהשומקום שאלה אותי
?אתה קולט
"אותי – "זה היית אתה
הייתי עונה שכן
אבל לא היה לי את הלב לגלות לה
הו אלהים
(מתפקע מצחוק)
וויל: היא העירה את עצמה
סין: כןןןןןןן!!! אלהים, אהה
אבל וויל היא כבר הייתה מתה שנתיים
וזה, דווקא את החרא הזה אני זוכר
דברים מדהימים, מקסימים, אתה יודע
דברים קטנים שכאלו
אה, אבל אלו הדברים אליהם אני מתגעגע הכי הרבה
הפרטים האינדיוידואלים הללו, הייחודיות הזו
שרק אני ידעתי עליהם
זה מה שהפך אותה לאישתי
הו, וגם לה היו הדברים הקטנים עליי
היא ידעה כל חטא שלי
אנשים קוראים לדברים הללו חוסר שלמות
לא שהם מושלמים, אז דע – אלו הם הדברים הטובים
ואז יש לנו בחירה
למי ניתן להכנס לחיינו
מוזרים או משונים, או מסתוריים , או אפילו על-טבעיים
אתה אינך מושלם נערי
ותן לי לחסוך לך את המתיחות, והדריכות
הבחורה הזו שפגשת גם היא לא מושלמת
אך השאלה היא : האם הינך או אינך מושלם
בעיני מישהו אחד לפחות בעולם הזה
זו החבילה הגדולה! על תוכן זה נמצאת האינטימיות
והאינטימיות היא כל הסיפור
כעת אתה יכול לדעת הכל על הכל בחיים הללו נערי
אבל הדרך היחידה שלך לברר ולדעת
היא לתת לעצמך את הצ'אנס ולנסות
אתה לבטח
לא תלמד דבר ולא תיקח דבר מזקן טרחן כמוני
גם אילו הייתי יודע, לא הייתי מספר כלום לחתיכת נמלה שכמוך
וויל: מחייך
וויל: למה לא
אמרת לי כבר כל דבר
כל דבר מושתן, אלהים אדירים
אתה מדבר יותר ומספר יותר מכל פסיכולוג
שאי פעם פגשתי
סין: (צוחק) לימדתי אותך את כל זה בתיאורייה, זה לא אומר
שאני עצמי יודע לעשות את זה

פאוזה

וויל: כן, העלת פעם במחשבה להתחתן שוב פעם
סין: האישה שלי מתה
וויל: לפיכך מעתה העולם נישא בשנית
סין: האישה שלי, האישה שלי מתה


פאוזה

וויל: כן, ובכן, אני חושב שהפילוסופייה הגדולה הזו נכונה
סין, כן, הפילוסופייה נכונה
אני מתכוון שבאמת ליישם בפועל ולעבור כל פעם
באותה הדרך,למשך שארית חייך, ללא להכיר אף אחד

פאוזה

סין: (מחייך חיוך אירוני) תם הזמן

0 Comments:

Post a Comment

<< Home