פגישת פיסגה בין ביל גייטס לאלהים במכבסה של קיבוץ חוף מיבטחים
המשפט שאלהים נמצא בדברים הקטנים
כשאני אומר אותו
בהיותי אפיקורוס
אינו פרדוקס
בעוד אני החילוני החרד
או אני האטאיסט אומר זאת
זה שאני אטאיסט מבחינתי
הכוונה שלי שאני לא סגור ולא רוצה להסגר על תפיסת עולם אחת
או להאמין באלהים אחד
אני לוקח מכל דת אפשרית בעולם הזה
את הסיכוי שהוא אופצייה לאמת
אבל אני לא מאמין במעשים
וציווי כמו הנחת תפילין
או שמירת מצוות
או מעשי צדקה
או שמירה על עשרת הדברות
אני לא מאמין שבשורש שלנו כבני אדם
אנו זהים או נולדים שווים
אני לא מאמין בקולקטיב
אלא במחשבה חופשית
אני לא מאמין שיש אמת אחת
לכל בני האדם
אני מאמין שכל אדם הוא אינדיוידואל
ולכל אינדיוידואל אמת משלו
וכל אינדיוידואל במותו
נאסף אל מקומו הפרטי
או אם לתת דוגמא
נאסף לחלומו הטוב ביותר
גם אם יתכן וקיים גורם עליון
או השגחה עליונה או אלהים
אני לא חושב שהאלהים שלי
דורש ממני להתפלל
ולברך את קיומו יום יום
אני לא מאמין שאלהים החליט
ודורש מאיתנו
לבישת בגדים
שהעיצוב שלהם נשאר תקוע
בסגנון לבוש של המאה השבע עשרה
אני לא מאמין באלהים שמצווה על בני אדם לסגוד לו
אני לא מאמין שאלהים רוצה שנחבוש כיפה
מיראת שמיים או יראת אלהים
אלא מכתבי יהודים חכמים
מתקופת תור הזהב בספרד
ששאפו ליצור קולקטיב חברתי
והורו לחבישת כיפה על קודקוד הראש
והכיפה הזו נחסמת וחוסמת את הדרך
הלוך ושוב
לצ'אקרה העליונה ומהצ'אקרה העליונה
ממקורות עליונים
מגיעים רעיונות חדשים
שעלולים לנפץ את הצורה ההיררכית
של חברה וקהילה
בחזון חדש
שמבטל את סדרי בראשית ואת הסדר וההיררכייה הקיימת
למציאות שאף אחד לא יוכל לדעת אלא מתוך ניסיון
אם החדש שנאפשר לו להתקיים
יגיע להיות יותר קרוב לאוטופיה
או אם המציאות הקיימת היא כבר מיצוי אוטופי
או שהוא ברירת מחדל אולטימטיבית במקרה הטוב
מה שבטוח שאין לנו אומץ לנסות ולבטל
בהינף יד את הקיים
כי אולי המציאות שננסה לחדש אותה בעולמנו
תביא אותנו לחיי גיהנום
נוראי מחיים אלו
ונוראי מחוקים קיימים שהדת הקיימת כבר מקיימת
את מיצוי הטוב האולטימטיבי או האוטופי
וגם אם אני אומר שאלהים נמצא בכל דבר
גם בפרטים הקטנים
עצם זה שיש לכל פרט בעולם שם שמגדיר אותו
מעצם ההגדרה
בקובץ אותיות לכל פרט בעולם
ישנו משקל רוחני
בשל היכולת הנשימתית
להוציא אוויר ורוח
דרך מיתרי הקול
באמירת שם של חפץ
שהפך מהיותו חפץ גשמי לביטוי רוחני
החפץ בשמו הופך לחלק מהשפה שלנו
השפה שלנו מאליהה
כמעט כל מילה
וכתוצאה מזה היא מאליהה כל חפץ
אז עקרונית בכל מה שניתן לקרוא לו בשם, במציאות שלנו
הופך להיות עוד פרט
שמוגדר באופן מילולי ומשום כך הוא עבר האלהה
אבל אני לא טוען שאלהים אכן נמצא וקיים
אלא שבני האדם יצרו את השפה הכוללת את אלוהים
באופן גורף על מנת לקיים חברה
במטרה להגדיר קהילה
במטרה לקרב את האוכלוסייה
במכנים משותפים
ולהפוך את הכפר הגלובאלי
למציאות קולקטיבית אחת גדולה
במציאות שאנו חיים
השואפת להיות מציאות קולקטיבית
היא על מנת לקיים חברה והיררכייה חברתית
עם אופן לשלוט בה
עם אופן לרדות בה, עם אופן לאכוף אותה
עם אופן אנושי לתת הסבר
שמי שמת נאסף אל אלוהים
או שמי שמת, מת, כי אלוהים בחר בו מסיבה שרק אלוהים יודע
ואין טעם לפרש את טעם המוות
פרט לידיעה שאלהים אסף אותו למנוחה שלמה
ואדם שמת
מלבד רצונו של אלוהים ומסיבותיו הנסתרות
יותר קל לקבל אם אלוהים נתן, אלוהים לקח
ואין טעם לחפש
ולהעמיק בסיבות אחרות מלבד רצון האלוהים
כל זה מבחינתי פרופגנדה
הנובעת מאינטרסים של בני אדם
אם היה מושג כמה כסף וכמה תכשיטים וממון ונכסים
יש לוותיקן ברומא בשם הדת שלהם
הנצרות
היינו מבינים שהרעיון להשתמש באלהים
לכל מטרה
למלחמה מלאת ורבויית דם
לכסף וממון
לשליטה בהמונים
וכל מטרה כזו מקודשת בשם אלהים
זה למעשה להראות כמה אנו יכולים להיות טיפשים
ליצור על ידי בני אדם
על ידי עצמנו
דמות ללא צורה או מראה או חוש המבחין בקיומו
של אלהים או יישות נשגבת כלשהי
ולהפוך את עולמנו כולו
באופן חד משמעי
לטוב
שאנו משבחים את אלהים בטובו
שכשאנו עושים עוולות בעולם בשם אלהים
כך אנו טיפשים יותר ויותר
להראות את אנושיותו של אלהים
מהצדדים השלילים והרעים של קיומו
ואנו טפשים
כאילו מעוורים את עצמנו
שאיננו שמים לב או עין
שזה שקוף כתוצאה מפעולותינו
כעובדה מאירה
שאנו בני האדם וחלק מאלהים
יצרנו את קיומו והוויתו
ואלהים הוא פרי דימיוננו
שבשמו אנו מתיזים דם חינם
ודימיוננו האנושי
הוא דימיון רדוד ולא מפותח לוקה בחסר
שלא יכול לשאוב או לבנות בדימיון
משהו שאין בו דבר ולו פרט זעיר
מתוך אנושיותנו
דוגמא לכך היא
כשאנו מביטים בציורים שאנשים ציירו ותיארו חייזרים
מהחלל החיצון
לכל החייזרים כמה אלמנטים המקבילים
באופן כלשהו לגוף האדם
לרוב החייזרים
יש שתי רגליים
שתי ידיים
שתי עיניים
מדוע שחייזרים מהחלל החיצון יראו כמשהו המזכיר משהו אנושי
למה לא ברור יותר להניח שאם ישנם חייזרים
בני ציויליזצייה מתקדמת באלפי דורות מאיתנו
יהיה בכלל קו כלשהו דומה לנו
למה אנו מצפים מחייזרים להדמות לנו
במקום להניח שיצורים מכוכב כל כך רחוק שהגיעו אלינו
יש מבנה שלא נראה כדוגמתו בעולמנו
רעיון יצירת וקיום אלהים הוא גאוני ברמות אנושיות
אנושיות כמו ההצלחה של ביל גייטס עם מייקרוסופט
אבל אפילו ביל גייטס הפסיד בתביעה משפטית
כנגד היותו כמחזיק במונופול הענק שלו
גם ביל גייטס היה חייב להעביר משליטתו לידיים אחרות
חברות ותאגידים
כדי ליצור את הסיבה להמשכיות התחרותיות
של ייצור תוכנות וכלים
במקום לשלוט במחירים גבוהים של מוצרים מעמק הסיליקון
וחוסר סיבה להמשיך לפתח מוצרים חדשים לשוק
כי אין תחרותיות
כך אלהים חייב היה להאציל סמכויות
למספר האלים כבמיתולוגייה היוונית
שכל אל או אלה כאלו אחראים על דיסיפלינה אחרת בחיים
לא יותר מכך
כמו שבימי מסופוטמייה אנשים סגדו לצלמיות חימר
אם אלהים היה קיים
זה היה הוא שסוגד לבני האדם
כאילו היו צלמית החימר שלו
אז אם ברור שיש באמונה מרכיב פסיכולוגי
בו אם שכולה יכולה להעזר באמונתה באלהים
ולהבין שאלהים בחר בבנה לעולה
כי לבנה יש תפקיד חדש לעשות בחצר המשחקים של אלהים
ואם אלהים נתן אלהים לקח
וההבטחה הזו שאלהים לוקח חיי אדם
לחלום הטוב ביותר והבלתי מסתיים שלהם
כדי לבצע עבורו או לעשות עבורו משהו שניתן לעשות
רק בשלמות המוות
אז כן, זה משנה
נוכח העובדות
על אוצרות וממון ונכסים וטריטוריות וכסף
שהכנסייה הנוצרית מחזיקה בהם
בשם אלהים במרתפיי הוותיקן
ואותו מרכיב פסיכולוגי
גורם ליהודים הדתיים
לדעת איך לכונן חברה
מציאות קולקטיבית
קהילה
והיררכייה
הנובעת מבני אדם המושכים בחוטים
שאנו בובות המריונטה שלהם
אני מתעסק וכותב בנושא זה
כיוון שאני החילוני האחרון
היינו שלשה חברים הכי טובים פעם
שני חבריי
שהם שתי צלעות של משולש אחד
חזרו בתשובה
ואני שואל את עצמי
במקביל או בעקבות המשפט
הגד לי מי הם חברייך
ואומר לך מי אתה
האם אני חלוש שכל כמותם
או איך לא ראיתי ולא זיהיתי
מי הם חבריי
או
כמה חבריי היו עברים מעוורים
על כן אני חוזר בשאלה
0 Comments:
Post a Comment
<< Home