Wednesday, July 12, 2006

פגישת פיסגה בין ביל גייטס לאלהים במכבסה של קיבוץ חוף מיבטחים


המשפט שאלהים נמצא בדברים הקטנים
כשאני אומר אותו
בהיותי אפיקורוס
אינו פרדוקס
בעוד אני החילוני החרד
או אני האטאיסט אומר זאת

זה שאני אטאיסט מבחינתי
הכוונה שלי שאני לא סגור ולא רוצה להסגר על תפיסת עולם אחת
או להאמין באלהים אחד

אני לוקח מכל דת אפשרית בעולם הזה
את הסיכוי שהוא אופצייה לאמת
אבל אני לא מאמין במעשים
וציווי כמו הנחת תפילין
או שמירת מצוות
או מעשי צדקה
או שמירה על עשרת הדברות

אני לא מאמין שבשורש שלנו כבני אדם
אנו זהים או נולדים שווים
אני לא מאמין בקולקטיב
אלא במחשבה חופשית
אני לא מאמין שיש אמת אחת
לכל בני האדם
אני מאמין שכל אדם הוא אינדיוידואל
ולכל אינדיוידואל אמת משלו
וכל אינדיוידואל במותו
נאסף אל מקומו הפרטי
או אם לתת דוגמא
נאסף לחלומו הטוב ביותר

גם אם יתכן וקיים גורם עליון
או השגחה עליונה או אלהים
אני לא חושב שהאלהים שלי
דורש ממני להתפלל
ולברך את קיומו יום יום

אני לא מאמין שאלהים החליט
ודורש מאיתנו
לבישת בגדים
שהעיצוב שלהם נשאר תקוע
בסגנון לבוש של המאה השבע עשרה

אני לא מאמין באלהים שמצווה על בני אדם לסגוד לו

אני לא מאמין שאלהים רוצה שנחבוש כיפה
מיראת שמיים או יראת אלהים
אלא מכתבי יהודים חכמים
מתקופת תור הזהב בספרד
ששאפו ליצור קולקטיב חברתי
והורו לחבישת כיפה על קודקוד הראש

והכיפה הזו נחסמת וחוסמת את הדרך
הלוך ושוב
לצ'אקרה העליונה ומהצ'אקרה העליונה
ממקורות עליונים
מגיעים רעיונות חדשים
שעלולים לנפץ את הצורה ההיררכית
של חברה וקהילה
בחזון חדש
שמבטל את סדרי בראשית ואת הסדר וההיררכייה הקיימת
למציאות שאף אחד לא יוכל לדעת אלא מתוך ניסיון
אם החדש שנאפשר לו להתקיים
יגיע להיות יותר קרוב לאוטופיה
או אם המציאות הקיימת היא כבר מיצוי אוטופי
או שהוא ברירת מחדל אולטימטיבית במקרה הטוב

מה שבטוח שאין לנו אומץ לנסות ולבטל
בהינף יד את הקיים
כי אולי המציאות שננסה לחדש אותה בעולמנו
תביא אותנו לחיי גיהנום
נוראי מחיים אלו
ונוראי מחוקים קיימים שהדת הקיימת כבר מקיימת
את מיצוי הטוב האולטימטיבי או האוטופי

וגם אם אני אומר שאלהים נמצא בכל דבר
גם בפרטים הקטנים
עצם זה שיש לכל פרט בעולם שם שמגדיר אותו
מעצם ההגדרה
בקובץ אותיות לכל פרט בעולם
ישנו משקל רוחני
בשל היכולת הנשימתית
להוציא אוויר ורוח
דרך מיתרי הקול
באמירת שם של חפץ
שהפך מהיותו חפץ גשמי לביטוי רוחני

החפץ בשמו הופך לחלק מהשפה שלנו
השפה שלנו מאליהה
כמעט כל מילה
וכתוצאה מזה היא מאליהה כל חפץ

אז עקרונית בכל מה שניתן לקרוא לו בשם, במציאות שלנו
הופך להיות עוד פרט
שמוגדר באופן מילולי ומשום כך הוא עבר האלהה

אבל אני לא טוען שאלהים אכן נמצא וקיים
אלא שבני האדם יצרו את השפה הכוללת את אלוהים
באופן גורף על מנת לקיים חברה

במטרה להגדיר קהילה
במטרה לקרב את האוכלוסייה
במכנים משותפים
ולהפוך את הכפר הגלובאלי
למציאות קולקטיבית אחת גדולה

במציאות שאנו חיים
השואפת להיות מציאות קולקטיבית
היא על מנת לקיים חברה והיררכייה חברתית
עם אופן לשלוט בה
עם אופן לרדות בה, עם אופן לאכוף אותה

עם אופן אנושי לתת הסבר
שמי שמת נאסף אל אלוהים
או שמי שמת, מת, כי אלוהים בחר בו מסיבה שרק אלוהים יודע
ואין טעם לפרש את טעם המוות
פרט לידיעה שאלהים אסף אותו למנוחה שלמה

ואדם שמת
מלבד רצונו של אלוהים ומסיבותיו הנסתרות
יותר קל לקבל אם אלוהים נתן, אלוהים לקח
ואין טעם לחפש
ולהעמיק בסיבות אחרות מלבד רצון האלוהים

כל זה מבחינתי פרופגנדה
הנובעת מאינטרסים של בני אדם

אם היה מושג כמה כסף וכמה תכשיטים וממון ונכסים
יש לוותיקן ברומא בשם הדת שלהם
הנצרות
היינו מבינים שהרעיון להשתמש באלהים
לכל מטרה
למלחמה מלאת ורבויית דם
לכסף וממון
לשליטה בהמונים
וכל מטרה כזו מקודשת בשם אלהים

זה למעשה להראות כמה אנו יכולים להיות טיפשים
ליצור על ידי בני אדם
על ידי עצמנו
דמות ללא צורה או מראה או חוש המבחין בקיומו
של אלהים או יישות נשגבת כלשהי
ולהפוך את עולמנו כולו
באופן חד משמעי
לטוב
שאנו משבחים את אלהים בטובו
שכשאנו עושים עוולות בעולם בשם אלהים
כך אנו טיפשים יותר ויותר
להראות את אנושיותו של אלהים
מהצדדים השלילים והרעים של קיומו
ואנו טפשים
כאילו מעוורים את עצמנו
שאיננו שמים לב או עין
שזה שקוף כתוצאה מפעולותינו
כעובדה מאירה
שאנו בני האדם וחלק מאלהים
יצרנו את קיומו והוויתו
ואלהים הוא פרי דימיוננו
שבשמו אנו מתיזים דם חינם
ודימיוננו האנושי
הוא דימיון רדוד ולא מפותח לוקה בחסר
שלא יכול לשאוב או לבנות בדימיון
משהו שאין בו דבר ולו פרט זעיר
מתוך אנושיותנו

דוגמא לכך היא
כשאנו מביטים בציורים שאנשים ציירו ותיארו חייזרים
מהחלל החיצון
לכל החייזרים כמה אלמנטים המקבילים
באופן כלשהו לגוף האדם
לרוב החייזרים
יש שתי רגליים
שתי ידיים
שתי עיניים

מדוע שחייזרים מהחלל החיצון יראו כמשהו המזכיר משהו אנושי

למה לא ברור יותר להניח שאם ישנם חייזרים
בני ציויליזצייה מתקדמת באלפי דורות מאיתנו
יהיה בכלל קו כלשהו דומה לנו

למה אנו מצפים מחייזרים להדמות לנו
במקום להניח שיצורים מכוכב כל כך רחוק שהגיעו אלינו
יש מבנה שלא נראה כדוגמתו בעולמנו

רעיון יצירת וקיום אלהים הוא גאוני ברמות אנושיות
אנושיות כמו ההצלחה של ביל גייטס עם מייקרוסופט

אבל אפילו ביל גייטס הפסיד בתביעה משפטית
כנגד היותו כמחזיק במונופול הענק שלו

גם ביל גייטס היה חייב להעביר משליטתו לידיים אחרות
חברות ותאגידים
כדי ליצור את הסיבה להמשכיות התחרותיות
של ייצור תוכנות וכלים
במקום לשלוט במחירים גבוהים של מוצרים מעמק הסיליקון
וחוסר סיבה להמשיך לפתח מוצרים חדשים לשוק
כי אין תחרותיות

כך אלהים חייב היה להאציל סמכויות
למספר האלים כבמיתולוגייה היוונית
שכל אל או אלה כאלו אחראים על דיסיפלינה אחרת בחיים

לא יותר מכך
כמו שבימי מסופוטמייה אנשים סגדו לצלמיות חימר
אם אלהים היה קיים
זה היה הוא שסוגד לבני האדם
כאילו היו צלמית החימר שלו

אז אם ברור שיש באמונה מרכיב פסיכולוגי
בו אם שכולה יכולה להעזר באמונתה באלהים
ולהבין שאלהים בחר בבנה לעולה
כי לבנה יש תפקיד חדש לעשות בחצר המשחקים של אלהים
ואם אלהים נתן אלהים לקח
וההבטחה הזו שאלהים לוקח חיי אדם
לחלום הטוב ביותר והבלתי מסתיים שלהם
כדי לבצע עבורו או לעשות עבורו משהו שניתן לעשות
רק בשלמות המוות

אז כן, זה משנה
נוכח העובדות
על אוצרות וממון ונכסים וטריטוריות וכסף
שהכנסייה הנוצרית מחזיקה בהם
בשם אלהים במרתפיי הוותיקן

ואותו מרכיב פסיכולוגי
גורם ליהודים הדתיים
לדעת איך לכונן חברה
מציאות קולקטיבית
קהילה
והיררכייה
הנובעת מבני אדם המושכים בחוטים
שאנו בובות המריונטה שלהם

אני מתעסק וכותב בנושא זה
כיוון שאני החילוני האחרון

היינו שלשה חברים הכי טובים פעם
שני חבריי
שהם שתי צלעות של משולש אחד
חזרו בתשובה

ואני שואל את עצמי
במקביל או בעקבות המשפט
הגד לי מי הם חברייך
ואומר לך מי אתה
האם אני חלוש שכל כמותם
או איך לא ראיתי ולא זיהיתי
מי הם חבריי
או
כמה חבריי היו עברים מעוורים

על כן אני חוזר בשאלה

0 Comments:

Post a Comment

<< Home