Wednesday, September 27, 2006

בקיבוץ חוף מבטחים, לא נצח נצחים ולא הבטחות ולא מבטחים


אני מבקש אם אפשר, לקבל כמה הרצאות, איך מוח של נשים עובד בפועל
כי נראה לי שכבר שכחתי אפילו איך זה אמור להתחיל
כשמתחילים עם בחורה צעירה

איך לא להרתיע
ואיך לצמצם את הצורך שלי להתבטא
על חשבון בחורות שרוצות להתבטא בעצמן

כי כבר נתקלתי בבחורה שיצאתי איתה ולא סתמתי את הפה
אז היא הרגישה שאיני יכול להקשיב
ולתת לה את זכות הדיבור והביטוי
ובקשה להתרחק

ואז בפעם הבאה שיצאתי עם בחורה שתקתי והקשבתי
והיא
התלוננה שאני כמו כל הגברים, שותק ולא משתף
ובקשה להתרחק

זה בהומור, זה לא ברצינות
ברצינות, אני למעשה לא מחפש קשר זוגי
טוב לי אוראלי, טוב לי לבד לי

הלב שלי ישאר כנראה לנצח
שבור מרוסק
בידיים של האהובה האחת שלי

שאין ולא יהיה לה תחליף

כמה זמן זה מחזיק
אהבה אחת, לאישה אחת, שיצאה מהחיים שלי
תעשו חשבון קל, שנפרדנו ב1996

תאמינו לי
גם אם זה רק קלישאה או פתגם
אהבה אמיתית, זה דבר מסוכן
שאכן עלול להימשך
מצד אחד מהשניים - באמת לנצח

האחת והיחידה יום יום כל בקר ובקר
הייתה משאירה לי פתק או מכתב
"אוהבת אותך לנצח"

ואני עדיין שואל
למה ואיך הנצח שלה נמשך רק חמש שנים

דבר אחד למדתי באהבה הזו על בשרי
לעולם לא להציע להפרד
ולחתוך
כשאתה לא בטוח באותו רגע
אם היא עצמה עדיין אוהבת אותך

הפגיעה הגדולה
שהובטחה אהבה לנצח נצחים
ואתה מגלה שאתה כל כך תמים

היא הרגע בו אתה מהרהר וחושב האם היא עדיין אוהבת אותך
לעולם אל תצא לבדוק זאת

והמעשה שאסור לעשות
הוא לבחון כמו במשחק את מידת האהבה

בשאלה שהיא משחק עבורך
"אז מה, זהו? את רוצה להפרד"

במקום להבין שאתה חרד שהיא אינה אוהבת יותר
ומכאן מניח שאתה אותה אוהב
ועל כן עדיף לשאול
" נו, אז מה את אומרת יקירתי, רוצה להתחתן"

כי התשובה הראשונה לשאלה הראשונה היא לבטח
"כן"
והתשובה לשאלה השנייה
היא או כן, או אני צריכה עוד זמן, או פשוט לא

הדבר היחידי היותר קשה לעיכול ממוות
שהוא סוף דבר
סוף כל הסופים
שאפשר להתרגל אליו
ואפשר לבוא לבית עלמין
ולהאמין
שמתחת לשייש
יש את אוזניה להאזין

הדבר הקשה יותר
זו פרידה
מאהובה
שהייתה אהבת האמת שלך
שאתה היית הראשון לקרוע בתוליה
והיא בת מזל בתולה
והיא ממשיכה את חייה
מטיילת בעולם
רוכשת חברים חדשים
לומדת לימודים גבוהים
ומנהלת מערכת יחסים
ואוכלת במסעדות
ולוגמת יינות
והולכת ברחובות
ועושה קניות

ואתה לא יכול לראות
ולא יכול להאמין
שבניגוד אליך
היא עדיין חיה את החיים המלאים
והחיוך היחודי לה
והצחוק המוכר שלה
ועינייה
עדיין צוחקות
פניה עדיין מחיכות
והצחוק שלה הצחוק המתוק
הוא לא מהומור שלך
אלא מהומור של אהובה

שכמספר השנים שעברו בין הפרידה ממנה
אלו מספר השנים
שהיא כותבת לאהובה מכתבים ופתקים
"אוהבת אותך לנצח נצחים"
והנצח הזה
כבר עבר
את שנות הנצח
שהיא הייתה איתך והבטיחה לך
שהיא שלך

ועכשיו
היא של זר
אדם אחר
שהיא אוהבת
יותר שנים משאהבה אותך
והנצח בינהם
עקף
את מה שהיה לחמש שנים
הנצח נצחים
של אהבתה אליך

וזה כאב אלים
ולב מדמם ולא נקרש
כבר יותר מידי שנות נצח
ואתה עדיין מאוהב
וכך תישאר
שנים
שנים
שנים

1 Comments:

Blogger ilana's gallery הגלריה said...

אני חושבת שזה לא קשור למוח ושכל. ריח - כמו כלבים וחתולים בדיוק. (כימיה?)

11:52 PM  

Post a Comment

<< Home