Tuesday, July 18, 2006

הניכור תופס תאוצה בקיבוץ חוף מיבטחים


הכוח המסתורי שבאמנות
המובילה את היוצרים למחוזות רחוקים
זה משתלב לי עם המקומות הללו
בהן תהליך היצירה
היה כלי הלימוד שלי על החיים דרך עצמי

האמנות המובילה צופים או קוראים למחוזות רחוקים
זה מזכיר לי שכשפרסמתי את ספר השירים שלי
ספר הביכורים שלי
בגיל 23
הייתי שבוי בביטחון גדול אבל נאיבי
שאלו שקוראים אותי מבינים אותי
ומגיעים אליי לנבכיי שלי עצמי
עובדה זו התפוצצה בשבר גדול
של שינוי תפישתי הפרטית
להבין שכל קורא מפרש ציורים או שירים או אמנות בכלל
דרך עולמו שלו עצמו
ומפליג הרחק לעומקיי עצמו ולאסוציאציות הפרטיות שלו

בהתחלה כשקיבלתי תגובות על שיריי
בהסברים של אנשים על עולמם שלהם
המשתקף להם מהשירים שלי
נורא כעסתי וזעמתי
איך הם לא מבינים אותי
אלא את עצמם
רק בעבור זמן הבנתי שכך זה העולם
והעולם כמנהגו נוהג

על כן, אני טוען לאחר עיניין זה
בו אף אחד לא יוכל לחוש את תחושותיי

שאין טעם לכוון את המשמעויות הפרטיות של כתיבתי
להבנת הסביבה אותי עצמי
וברור לי שלכל אדם ישנם הפילטרים הפרטיים שלו
זווית הראייה הפרטית שלו

האפטיה האופפת את כולנו לא להבין את שמחוצה לנו
ואנו כולנו בדידים בודדים
שאדם לא יבין אדם לא יבין אדם לא יבין אדם

0 Comments:

Post a Comment

<< Home