Saturday, July 22, 2006

חווית קטרזיס בהנחייה תתקיים הלילה על חוף קבוץ חוף מיבטחים


עברתי פעם אחת ומספיקה בחיי חוויה של קטרזיס
כשישבתי על חול חוף ים מרוחק בלילה חשוך
והתפרקתי
בבכי חסר מעצורים
שהתחלף לצחוק חסר מעצורים
שהתחלף שוב עם בכי חסר מעצורים
שעות ארוכות
ושמתי לב לליבי
שכשאני בוכה זה כשקולות בנות קול ומלאכים מדברים בי
ובהתקפות הצחוק שטנים קטנים במוחי השמיעו קולם

החוויה הזו הייתה עוד עמוקה יותר
כששמתי לב שאני רוצה לומר משהו
המילים שרציתי לבטא
לא הכילו את האותיות הנכונות לי
על כן לא יכולתי לומר דבר
לא שבכלל היה למי לומר

מהחוויה הזו השכלתי לעצמי
שברגעי צחוק
נחשפות השיניים כחיית טרף
הבנתי באותו הרגע
שחשיפת השיניים היא תכונה חייתית
מזהירה מתקרבים
מהעידן בו עוד היינו בין החיות
ואז כתבתי משפט בשיר שלי
חשפו שיני טרף בצחוק הפחד הקדמון
צחוק קדום זרזיף ראשון
להתקפות הפחד בעידן המחשב והאטום

על כל פנים
אם אומרים המהירות מהשטן
אני מעדיף לחשוב לאחר אותה חוויה
שצחוק נובע מגורמים שטניים
ובכי הוא טוב לב של מלאכים

וכשאני צופה בסדרה קומית כמו סיינפלד
ומוצא עצמי מתפקע מצחוק
איני יכול לשים את האצבע ולומר
למה אני פורץ בצחוק

ואני תוהה
האם ההומור הוא שטני בכל רמה של הומור

ואם יש לי הומור עצמי
שאנשים נוהגים לשבח
תכונה זו
זה נובע משטניות שגלומה בבני אדם
לראות אדם צוחק על עצמו
כאילו היה מכה וחובט בעצמו
ומצליף בעצמו באלות וענפי סיגופים
זה משהו שאנשים מברכים אותו
רק כי הם נהנים לראות
ולצחוק על ההלקאה העצמית של אדם
בפניהם
והאם בני אדם מגרים בני אדם לצחוק
זה על מנת לשמר את היצר החייתי לחשוף שיניים

לאחרונה נעשה מחקר על צחוק
והתוצאות מראות לכולם כי בני אדם שצוחקים יותר
חיים חיים ארוכים יותר

אז האם אנשים שצוחקים יותר
בעצם בחשיפת שיניים קדמונית
חיים יותר זמן
כי המנגנון של חשיפת השיניים שלהם
מבריח את הרוצים לתקוף אותם

או האם גם לאחר קטרזיס
נותרתי תם
ומיותם מצחוק
ובשכול אובדן הצחוק
מלאכים בוכים בי
כי ימיי קצרים
קרובים לבור הניקוז של כל הלך מורטלי

0 Comments:

Post a Comment

<< Home